גלילי פילאטיס וגלילי יוגה לשיפור הגמישות

פילאטיס ויוגה הן שתי דרכים שונות אשר נחשבות לבעלות תרומה מכרעת לשיפור הכוח והגמישות בלא ליצור עומס מיותר על השלד, על מערכת השרירים ועל המפרקים. בזכות מגוון רחב של טכניקות מצוינות ניתן לעשות שימוש באמצעים פשוטים ולהגיע לתוצאות מרשימות באופן שקשה לתאר.

בין האמצעים הפשוטים והייחודיים שמאפשרים להגיע לתוצאות בפילטיס וביוגה ניתן למצוא את הגלילים הייעודיים. הגלילים הללו, שעשויים במידות גודל שונות וכן במידות קשיות שונות, מהווים דרך מצוינת להשגת מטרות כגון
א. שיפור הגמישות

ב. הרחבת טווח תנועה.

ג. שחרור שרירים.

ד. חיזוק שרירים באופן טבעי, ללא ניפוח ולא על חשבון הגמישות.

למי זה מתאים
למרות שהזכרנו את גלילי הפילטס והיוגה כאמצעי לשיפור הגמישות הגופנית ולהשגת כמה מטרות נוספות, כדאי לומר דבר נוסף. למעשה, מדובר על כלי עבודה מצוין לספורטאים בכלל, ובכלל זה גם למי שעוסק בתחומים אחרים של פעילות גופנית.

ככלל, הגלילים הללו משמשים:
א. לעוסקים ביוגה במסגרת קבוצתית.

ב. לעוסקים ביוגה באופן עצמאי, בבית, בפארק, בגינה.

ג. לעוסקים בפילטיס באופן קבוע ובקבוצה גדולה.

ד. למתאמנים בפילטיס בקבוצות קטנות או בשיעורים פרטים.

ה. למתאמנים במכוני כושר ולעסוקים בריצה או ברכיבה על אופנים – כדרך מצוינת לשחרור מתחים ולהפגת כאבים.

מדוע זה חשוב
גלילי יוגה וכן גליל פילטיס נחשבים לאביזר טבעי ופשוט אך יחד עם זאת – חשוב מאין כמוהו. העובדה שניתן להשיג אותם בצורות שונות, מחומרים שונים ובדרגות קושי שונות, הופכת אותם למתאימים לכל מי שגופו חשוב לו ולמי שרוצה לשפר את הגמישות על כל המשתמע מכך.

שיפור הגמישות הינו בעל ערך בפני עצמו אך יש לו גם תועלות נוספות. בין היתר, גמישות טובה:
א. מפחיתה פציעות.

ב. מסלקת כאבים.

ג. מונעת שרירים תפוסים.

ד. מאפשרת תוצאות אפקטיביות יותר של כל אימון גופני.

ה. מסייעת ליציבה.

בניגוד למה שחשבו בעבר, גמישות איננה באה על חשבון כוח. למעשה, ההפך הוא הנכון. גבר או אישה שרוצים לחזק את גופם, להיראות חטובים וגם לשמור על הבריאות צריכים לא פחות מכך לשמור על גוף גמיש ויציב. בהיבט זה, אין ספק שהגלילים הייעודיים עושים את עבודתם נאמנה ותורמים רבות לכל המתרגלים.

לקריאה אודות נשימה מעגלית