דחיפת האדמה והארכת הגב -השוואה בין יוגה לבין טכניקות תנועה נכונה

דחיפת האדמה והארכת הגב אלו שני אלמטים השזורים זה בזה ומהווים חלק מרכזי בעקרונות התנועה והיציבה של גוף האדם כפי שאני תופס אותם.

להלן השוואה קצרה בין יוגה וגישתה לדחיפת האדמה ולהרכת הגב, לבין טכניקות תנועה נכונה של נדב

כיצד צריך לדחוף את האדמה
בכדי לדחוף את האדמה יש צורך קודם כל לחוש את כפות הרגליים בקרקע: התחושה של קשר בין כפות רגליים לאדמה חשובה ביותר. השלב השני הוא לדחוף מעט את האדמה עם כפות הרגליים. דחיפת האדמה אינה מפסיקה בעת עמידה אלא חייבת להמשיך בכל עת.
חשוב להדגיש כי הדחיפה שאני מדבר עליה שונה מדחיפת האדמה עליה מדברים ביוגה: דחיפת הקרקע ביוגה נעשית כאשר כל מפרקי הגוף נעולים ורק כפות הרגליים מקבלות "פקודה" לדחוף. הדחיפה עליה אני מדבר מתרחשת תוך כדי שמירה על ברכיים חופשיות ודינאמיות ועל מפרק אגן כבד וחופשי.

 שמירה על גב קשתי וארוך
כאשר דחיפת האדמה נעשית בצורה אופטימאלית, אזי הגב הופך להיות בצורת קשת ארוכה. מורי היוגה מכנים זאת קו ארוך וישר אך אני חושב שהם מתכוונים לאותו דבר: היוגה מדברת על גב שאינו קורס לתוך עצמו ועל חוליות שאינן נדחסות אחת לתוך השניה.

אם כן אנו מדברים על גב ישר לפי היוגה או כל גב קשתי לפי הטרמינולוגיה שלי. אך במה בעצם מדובר?
כאשר מדברים על  גב קשתי אין הכוונה לגב כפוף, וגם לא לצוואר הנוטה קדימה במטרה להאריך את הגב. גם כאן הארכת הגב מתחילה מכך שכפות הרגליים דוחפות את האדמה, אך חשוב להבין שהן צריכות להיות אהחראיות על יישור הגב ללא התערבות של גורמים המעוותים את המנח: ללא נעילה של האגן, ללא ישור מלא של הברכיים, ללא משיכת החזה קדימה, ללא משיכת הצוואר לאחור, ללא העלאת המבט גבוה מידי וללא סיבוב האגן קדימה מידי או אחורה מידי.

לאתר של פורטל היוגה  – מורי יוגה במרכז, שיעורי יוגה בתל אביב  וקורסי הכשרת מורים ליוגה

לאתר שלי שם תוכלו לקבל מידע נוסף על הגישה שלי ליציבה נכונה